ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΤΟΥΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Το «Ο.Β» παρουσιάζει μερικούς από τους μαθητές που κατάφεραν να συγκεντρώσουν πολλά μόρια και να κατακτήσουν τον στόχο τους, μια θέση στη σχολή προτίμησής τους.
Οι νέοι και οι νέες του νομού μας, μιλούν για τη φετινή χρονιά, μια δύσκολη και ιδιαίτερη χρονιά λόγω των συνθηκών που επέβαλε η πανδημία, για τους στόχους, τα όνειρα τους, το άγχος και τις δυσκολίες.
Δηλώνουν έτοιμοι για τη νέα σελίδα που ανοίγει στη ζωή τους και μας αποκαλύπτουν τη συνταγή της επιτυχίας
Δημήτρης Διδασκάλου
Οι πανελλήνιες ήταν για εμένα ένας μακρύς και δύσκολος δρόμος, που όμως ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Μετά από δύο χρόνια προετοιμασίας κατάφερα να πετύχω το αποτέλεσμα που επιθυμούσα και να εισαχθώ στην νομική της Θεσσαλονίκης. Την Τρίτη και τελευταία χρονιά πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος στους στόχους σου και κάνοντας το σωστό πρόγραμμα μπορείς να τους πετύχεις. Είναι μια απαιτητική διαδικασία που καλεί όλους εμάς τους υποψηφίους να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό, ενώ φέτος είχαμε να αντιμετωπίσουμε και μια νέα πρόκληση, την πανδημία του κορωνοϊού. Η περίοδος της καραντίνας, μια κατάσταση πρωτόγνωρη για όλους τους μαθητές, με επηρέασε σημαντικά καθώς βγήκα από το πρόγραμμά μου και αποδιοργανώθηκα σε μεγάλο βαθμό, χωρίς ωστόσο να σταματήσω να διαβάζω και να προσπαθώ για το καλύτερο. Βέβαια ήταν και μια περίοδος που μπόρεσα να ξεκουραστώ και να ανακτήσω δυνάμεις ώστε να συνεχίσω δυναμικά την πορεία μου προς τους στόχους μου.
Σε όλη την χρονιά αυτή έδωσα προτεραιότητα στο διάβασμα και ενώ υπήρχαν περίοδοι πίεσης και άγχους μπορούσα να ισορροπήσω το διάβασμα με την χαλάρωση κάνοντας καλό πρόγραμμα. Θεωρώ πως το «κλειδί» για να πετύχει κανείς είναι η ψυχραιμία που θα δείξει και η αποφασιστικότητα να πραγματοποιήσει τις επιδιώξεις του ανεξάρτητα από τα εμπόδια που θα του παρουσιαστούν στην πορεία. Με την προσωπική προσπάθεια που θα καταβάλλει κάθε μαθητής, αλλά και σε συνδυασμό με την κατάλληλη υποστήριξη από την οικογένεια και τους καθηγητές του, η επιτυχία είναι μονόδρομος. Θέλω να πω συγχαρητήρια σε όλους τους συμμαθητές μου για τους κόπους που κατέβαλαν φέτος. Ένα δημόσιο, λοιπόν, ευχαριστώ στην οικογένειά μου και τους φίλους μου που μου στάθηκαν σε αυτήν την φάση της ζωής μου, καθώς και στο φροντιστήριο «Θεωρητικό», ενώ θα ήθελα να αναφέρω ονομαστικά τους καθηγητές: Μαριάννα Κοτσίφη, Μαρία Σιώκα, Άννα Γκόλια, Αλέξανδρο Ακερμανίδη, Γεωργία Κουκοπούλου και τον Γεώργιο Βλάχο που χωρίς αυτούς δεν θα τα είχα καταφέρει. Ένας κύκλος έκλεισε και τώρα ανοίγει ένας καινούργιος. Στον στίβο της ζωής οι πανελλήνιες δεν είναι το τέρμα, είναι απλώς μια δοκιμασία που μας προετοιμάζει για τις προκλήσεις που θα συναντήσουμε σε αυτόν.
Θεόδωρος Μήτρου
Η φετινή χρονιά αποδείχθηκε ιδιαίτερη για εμάς τους υποψήφιους αφού παράλληλα με την απαραίτητη προετοιμασία που είχαμε να κάνουμε για τις Πανελλαδικές εξετάσεις έπρεπε να έρθουμε αντιμέτωποι και με το ξέσπασμα του κορωνοϊού και την καραντίνα, γεγονότα που διατάραξαν την καθημερινότητά μας σε μια ήδη κρίσιμη για εμάς περίοδο. Προσωπικά, έχοντας ξεκινήσει τη χρονιά με την κατάλληλη προετοιμασία από τις προηγούμενες τάξεις φρόντιζα πάντα να κρατάω την αυτοπεποίθησή μου υψηλά ακόμη και στις πιο δυσμενείς συνθήκες. Ακολουθώντας ένα σταθερό πρόγραμμα και προσπαθώντας να μην αφήνω απορίες και ερωτηματικά οργάνωνα το διάβασμά μου και συγχρόνως φρόντιζα να αφήνω πάντα αρκετό ελεύθερο χρόνο ώστε να μπορώ να ασχοληθώ και με άλλες δραστηριότητες, καθώς θεωρώ την πνευματική χαλάρωση και τη διατήρηση ψυχραιμίας θεμελιώδεις παράγοντες στην επιτυχία του μαθητή σε οποιεσδήποτε εξετάσεις.Επίσης, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους καθηγητές του 2ου ΓΕΛ Κατερίνης και τους καθηγητές μου στο φροντιστήριο Μεθοδικό-Μεταίχμιο,γιατί με την εμπειρία τους,την προσαρμοστικότητα στις νέες συνθήκες και το ειλικρινές ενδιαφέρον τους με βοήθησαν σημαντικά.
Ζάχου Θεοδώρα Ραφαηλία (18.450 , 3ο πεδίο)
Η επιτυχία μου στις πανελλήνιες εξετάσεις δεν ήταν αποτέλεσμα προσπάθειας ενός χρόνου ,αλλά ήταν αποτέλεσμα ενός αγώνα που ξεκίνησε από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου.
Πάντα έθετα υψηλούς στόχους που με ωθούσαν και μου έδιναν κίνητρο να συνεχίζω την προσπάθειά μου.
Η επιτυχία μου βασίστηκε, κυρίως, στο συστηματικό διάβασμα σε όλη τη μαθητική μου ζωή. Έτσι, έχτισα τις βάσεις για τις πανελλήνιες εξετάσεις . Στο δύσκολο αυτό δρόμο προς την επιτυχία, σημαντική συνεισφορά έχει, ασφαλώς, η οικογένειά μου, ο ισόβιος αρωγός και στυλοβάτης στη ζωή μου, που πάντα πίστευε και εξακολουθεί να πιστεύει σε μένα και που με στήριξε και με στηρίζει με κάθε δυνατό μέσο, συναισθηματικά αλλά και οικονομικά. Και για αυτή τους τη συμπαράσταση, τους ευχαριστώ!
Φυσικά, σημαντική ήταν η συνεισφορά των άξιων και συνοδοιπόρων σε αυτό το “ταξίδι” καθηγητών μου, τόσο στο Λύκειο της Κάτω Μηλιάς όσο και στο Μεθοδικό φροντιστήριο, που κατάφεραν να καταστήσουν κτήμα μου τη γνώση! Τέλος, δεν μπορώ να παραβλέψω τη δύναμη, το κουράγιο και τη φώτιση που μου έδωσε ο Θεός.
Όσον αφορά στις δυσκολίες που αντιμετώπισα προσωπικά φέτος, η μεγαλύτερη ήταν η απόσταση της μόνιμης κατοικίας μου από την πόλη. Η καθημερινή διαδρομή από την Κάτω Μηλιά προς την Κατερίνη για την παρακολούθηση των φροντιστηριακών μαθημάτων, ήταν αρκετά χρονοβόρα και απαιτούσε καθημερινή θυσία του χρόνου που είχα για ξεκούραση. Αντίθετα, η καραντίνα την οποία όλοι βιώσαμε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, θα μπορούσα να πω ότι με βοήθησε αρκετά. Αν και αρχικά δυσκολεύτηκα να προσαρμοστώ στο δεδομένο της απομάκρυνσης από τις σχολικές αίθουσες και της παρακολούθησης των μαθημάτων, σχολικών και φροντιστηριακών, με ηλεκτρονικά μέσα εξ’ αποστάσεως, τελικά το είδα ως μια μεγάλη ευκαιρία για να καλύψω τα “κενά” μου, να προετοιμαστώ καλύτερα για τις εξετάσεις και κυρίως να ξεκουραστώ σωματικά όντας απαλλαγμένη από τα καθημερινά δρομολόγια. Η εξεταστέα ύλη μειώθηκε, ο διαθέσιμος για διάβασμα και ξεκούραση χρόνος της ημέρας “αυξήθηκε” και σωρευτικά αποτέλεσαν μια ανεπανάληπτη ευκαιρία για “ανασύνταξη” σε ένα χρονικό διάστημα που προσφερόταν για επανάληψη του συνόλου της εξεταστέας ύλης.
Χρειάζεται, επίσης, να προσθέσω πως κομβικό ρόλο έπαιξε για εμένα και ο ελεύθερος χρόνος που διέθετα (στο μέτρο του εφικτού) σε καθημερινή βάση. Ήταν ένας τρόπος για ηρεμία και αποφόρτιση από το πολύωρο διάβασμα. Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο της επιτυχίας μου θεωρώ πως ήταν η ψυχραιμία που έδειξα κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Αυτό με βοήθησε να σκεφτώ με ηρεμία και με καθαρό μυαλό να απαντήσω στις ερωτήσεις που μου τέθηκαν.
Στόχος μου είναι πλέον να περάσω στην Ιατρική Σχολή και να προσπαθήσω να γίνω όσο το δυνατόν καλύτερη αφενός ως άνθρωπος και αφετέρου ως γιατρός.
Οι πανελλήνιες είναι μια τυπική διαδικασία. Για αυτό όσοι θα δώσετε πανελλήνιες φροντίστε να είστε ψύχραιμοι, να μην έχετε άγχος και να πιστέψετε στις δυνατότητές σας. Όλοι μπορείτε να καταφέρετε τους στόχους σας!
Θεοφιλίνα Βαλλούς
Αναντίρρητα, για τους φετινούς υποψηφίους η περίοδος της προετοιμασίας ήταν πρωτόγνωρα ιδιόρρυθμη. Στη διαδικασία της «κεκλεισμένων των θυρών» επανάληψης ενέδρευαν προοπτικές αμφίσημες, αφού αφενός η απαλλαγή των μαθητών από την χρονική επιβάρυνση της σχολικής παρακολούθησης προσέφερε μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια για μεθοδική μελέτη χωρίς περισπασμούς, αφετέρου όμως ο ψυχοφθόρος κοινωνικός αποκλεισμός και συνάμα η απουσία προγραμματισμού, τον οποίο παρέχουν σχολείο και φροντιστήριο μπορούσε θεωρητικά να εκτροχιάσει την προετοιμασία στο σύνολό της. Στα πλαίσια όμως ενός οικογενειακού περιβάλλοντος που μπόρεσε με νηφάλια λογική να αποτελέσει ισχυρό έρεισμα καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας μου, τα εμπόδια που γέννησαν οι αρνητικές πτυχές του εγκλεισμού θέλω να πιστεύω πως αισίως ξεπεράστηκαν.
Μαριάννα Παπαδοπούλου (18.400 μόρια)
Είναι προφανές πως η φετινή τρίτη λυκείου βίωσε κάτι το ιδιαίτερο, δίνοντας Πανελλήνιες εν μέσω πανδημίας. Θεωρώ πως η καραντίνα μάλλον με αποδιοργάνωσε παρά με ευνόησε, αλλά με κόπο και επιμονή κατόρθωσα να επιτύχω το στόχο μου. Κατά το διάστημα των εξετάσεων δεν ήμουν ιδιαίτερα αγχωμένη, καθώς γνώριζα πως είχα διαβάσει όσο το δυνατόν περισσότερο και είχα γράψει σε κάθε μάθημα το καλύτερο που μπορούσα, ανεξαρτήτως του αποτελέσματος. Βέβαια, δεν θα είχα καταφέρει πολλά χωρίς τη στήριξη της οικογένειάς μου αλλά και της καθηγήτριάς μου.
Όταν βγήκαν τα αποτελέσματα, ένιωσα μια ανακούφιση επειδή απέδωσε η προσπάθειά μου όλα αυτά τα χρόνια και βέβαια εξίσου μεγάλη χαρά που βγήκα πρώτη στο Λύκειό μου. Αν και έγραψα 18,6 στα Αγγλικά, εντέλει αποφάσισα να ακολουθήσω το μονοπάτι της Ψυχολογίας.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους ήταν κοντά μου καθώς και τους καθηγητές μου στο 5ο Γ.Ε.Λ. Κατερίνης. Εύχομαι σε όλους τους υποψηφίους να πετύχουν τους στόχους τους και να έχουν καλή σταδιοδρομία στη ζωή τους.
Μποστανίτης Χρήστος ( 18.800 μόρια)
Η προετοιμασία για τις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις αποτέλεσε μια πρόκληση για όλους μας. Η καραντίνα στην οποία υποχρεωθήκαμε να παραμείνουμε για ικανό χρονικό διάστημα μας επηρέασε σε μεγάλο βαθμό. Προσωπικά, η παραμονή στο σπίτι με βοήθησε να μελετήσω σε βάθος την εξεταστέα ύλη με τη βοήθεια ενός οργανωμένου και συστηματικού διαβάσματος που μου έδωσε τη δυνατότητα να εισαχθώ στην πρώτη μου επιλογή, την Ιατρική Σχολή, ακολουθώντας τα βήματα των γονιών μου. Το ποιοτικό, προγραμματισμένο και όχι απαραίτητα πολύωρο και εξαντλητικό διάβασμα συνέβαλε, κατά την γνώμη μου, σε μεγάλο βαθμό στην επιτυχία της προσπάθειας μου. Επιπρόσθετα, η επαρκής ξεκούραση, η καλή ψυχολογική κατάσταση, η βαθιά πίστη στη βοήθεια του Θεού και η ψυχραιμία κατά τη διάρκεια των εξετάσεων υπήρξαν καθοριστικές.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τους καθηγητές του 3ου ΓΕΛ Κατερίνης, τους καθηγητές του φροντιστηρίου Μεθοδικό- Μεταίχμιο και φυσικά την οικογένεια μου για τη στήριξη κα τη βοήθεια τους σε αυτήν τη φάση της ζωής μου.
Νίκος Ζυγάς
Αγαπώ την ιατρική, η ιατρική ήταν ο στόχος μου. Βέβαια πάντα μου άρεσαν κι οι υπόλοιπες σχολές του πεδίου μου, όπως το βιολογικό. Η φετινή χρονιά ήταν ιδιαίτερα δύσκολη. Νέα ύλη, πολύ διάβασμα, καραντίνα… Το μεγαλύτερο πρόβλημα νομίζω ήταν η κάλυψη της νέας, αυξημένης ύλης. Την καραντίνα μπορούσαμε και να την εκμεταλλευτούμε, πχ να καλύψουμε τα κενά που είχαμε και να κοιμηθούμε περισσότερο. Για να κυλήσει ομαλά η χρονιά των πανελλαδικών χρειάζεται συστηματικό διάβασμα και ηρεμία. Γι’ αυτό θα έλεγα στα παιδιά που ξεκινούν τώρα τον αγώνα τους να είναι ψύχραιμα, να περνούν καλά με την παρέα τους στο σχολείο και στο φροντιστήριο, και αν μπορούν να βρίσκουν λίγο χρόνο για να κάνουν κάτι που τους αρέσει. Ένα μεγάλο μπράβο αξίζουν οι καθηγητές μου, που ήταν δίπλα μου όλη τη χρονιά και πρόσεχαν να περνάμε καλά, να μην υπάρχει άγχος.