«Εξαιρετικήν επιτυχίαν είχε η γεννομένη την παρελθούσαν Κυριακήν (1.12.1935) πρώτη επίσημος εμφάνισις της μπάντας της Αδελφότητος «ΠΙΕΡΙΑ». Κατά την ορισθείσαν ώραν η εξ 27 οργάνων αποτελουμένη μουσική μπάντα, έχουσα επι κεφαλής το Δ.Σ της Αδελφότητος και τον μουσικοδιδάσκαλον κ. Γρ. Κασιμάτην, κατηυθύνθη εις το Δημαρχείον, όπου επρόκειτο κατά το πρόγραμμα, να γίνη η πρώτη επίδειξις αυτής. Εις την αίθουσαν των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου ανέμενον ο Δήμαρχος (Αιμίλιος Ξανθόπουλος), οι Δημοτικοί Σύμβουλοι και πολλοί προσκεκλημένοι εκ των επισήμων, πλήθος δε κόσμου συνεκεντρώθη προς της Δημαρχίας…Ακολούθως η μπάντα επαιάνισε το βασιλικόν εμβατήριον, ένα μάρς και τον Εθνικόν Ύμνον..». (Κανταρτζής 1979, τ. ΣΤ’, 1080)
Με αυτό το κείμενο του Σάββα Κανταρτζή από το αυτοβιογραφικό του έργο «Νίκη χωρίς ρομφαία» ξεκίνησε το βράδυ του Σαββάτου 1 Απριλίου 2023 η παρουσίαση της «πρώτης επισήμου εμφανίσεως» της Ομάδας Προφορικής Ιστορίας στην εκδήλωση που διοργάνωσαν οι Φίλοι του Μουσείου της Κατερίνης Μουσείου Πόλης με θέμα «Στην Κατερίνη της Κατοχής μαρτυρίες και μνήμες από μια δύσκολη εποχή με αφορμή μιας συναυλία κλασικής μουσικής του 1944».
Και όπως θα έγραφε και ο Κανταρτζής «πλήθος κόσμου συνέρευσε εις την επάνω αίθουσαν του Πολιτιστικού Κέντρου «ΕΚΑΒΗ» δια να παρακολουθήσει την εξαγγελθείσαν εκδήλωσιν». Και μάλλον θα συνέχιζε κάπως έτσι: «Μαρτυρίες και μνήμες από την περίοδον της Κατοχής εκατέκλυσαν την αίθουσαν κατασυγκινήσαντες τους θεατάς μεταξύ των οποίων ευρίσκοντο και μερικοί σύγχρονοι των γεγονότων.
Ιδιαιτέραν δε εντύπωσιν επροκάλεσεν η εμφάνισις μουσικού σχήματος αποτελουμένου εξ αρίστων καλλιτεχνών της πόλεώς μας η οποία εκτέλεσεν με μεγάλην επιτυχίαν γνωστά μουσικά κομμάτια του ευρωπαϊκού κλασικού ρεπερτορίου.
Η έκπληξις της βραδιάς ήτο η νεαρά Μαρία Ανδρικοπούλου ήτις ερμήνευσε δύο εκλεκτά μουσικά έργα των Handel και Bizet καταχειροκροτηθείσα δια το ταλέντο της…
Δια του λόγου το αληθές παραθέτωμεν στιγμιότυπα της εκδηλώσεως που απεθανάτησεν δια εμάς ο φωτογραφικός φακός…»