Στο μέτωπο που έχει ανοίξει μεταξύ του Κρίστιαν Χόρνερ και των Αυστριακών στα ενδότερα της RBR, το μόνο που είχε γίνει γνωστό μέχρι στιγμής για τη θέση του Άντριαν Νιούι είναι πως ένα όρος του συμβολαίου του, του επιτρέπει να φύγει από την ομάδα αν φύγει και ο Χόρνερ.
Όμως, τώρα τα δεδομένα αλλάζουν.
Ο Νιούι, ο κορυφαίος σχεδιαστής της ιστορίας της Formula 1, είναι ο “εγκέφαλος” πίσω από τα μονοθέσια της RBR που κυριαρχούν στο σπορ την τελευταία τριετία στα χέρια του Μαξ Φερστάπεν.
Και η παραμονή του στην ομάδα είναι μια πολύ κρίσιμη παράμετρος στον “πόλεμο ισχύος” που έχει ξεσπάσει εντός των τειχών του Μίλτον Κινς.
Σε αυτή τη διαμάχη υπάρχει το “στρατόπεδο” του διευθυντή Κρίστιαν Χόρνερ και το “στρατόπεδο” του Χέλμουτ Μάρκο, συνδέσμου των Αυστριακών της Red Bull GmbH, ο οποίος έχει και την αμέριστη και πολύτιμη υποστήριξη του Μαξ Φερστάπεν – ενός ανθρώπου εξίσου βαρύνουσας σημασίας στην υπόθεση όσο και ο Νιούι.
Στο GP της Σαουδικής Αραβίας η διαμάχη αυτή κλιμακώθηκε: ο Χέλμουτ Μάρκο βρέθηκε ένα βήμα από την πόρτα της εξόδου, και πολλοί πιστεύουν ότι υπεύθυνοι για αυτό είναι ο Χόρνερ και ο άνθρωπος που τον υποστηρίζει, ο Ταϊλανδός επιχειρηματίας Σαλέρμ Γιουβίντια που κατέχει το 51% της συνολικής Red Bull.
Όμως, την τελευταία στιγμή οι Αυστριακοί (που κατέχουν το άλλο 49%) της Red Bull GmbH απέτρεψαν αυτή την εξέλιξη, ενώ κομβικό ρόλο έπαιξε και η ηχηρή υποστήριξη του Φερστάπεν στον Μάρκο – με την έμμεση αλλά σαφή απειλή πως αν φύγει ο Αυστριακός από την RBR, θα φύγει και ο ίδιος.
Το περασμένο Σάββατο (9/03) ο Χέλμουτ Μάρκο ενημερώθηκε από τη διοίκηση της Red Bull ότι θα παραμείνει στη θέση του συμβούλου της Red Bull Racing, και -παρότι φάνηκε να επανέρχεται η ηρεμία- την επόμενη μέρα βγήκαν στο φως -ανεπιβεβαίωτα- δημοσιεύματα ότι ο Χόρνερ έχασε ξαφνικά την υποστήριξη του Γιουβίντια και ενδέχεται να απομακρυνθεί από τη θέση του τις προσεχείς ημέρες.
Σε όλο αυτό το αλαλούμ, η στάση που τηρεί ο Νιούι δεν είναι γνωστή.
Το μόνο που ξέρουμε με σχετική βεβαιότητα, από αξιόπιστες πηγές, είναι ότι έχει στο συμβόλαιό του όρο που του επιτρέπει να το σπάσει αν αποχωρήσει ο Χόρνερ από την ομάδα.
Θεωρητικά αυτό το ενέτασσε στην πλευρά του Χόρνερ, όμως τώρα το αξιόπιστο και καλά πληροφορημένο γερμανικό περιοδικό Auto, Motor und Sport αναφέρει πως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Συγκεκριμένα, γράφει πως ο Χόρνερ εξετάζει το ενδεχόμενο να μεταθέσει τον Νιούι από την ομάδα της RBR στο πρόγραμμα του σχεδιασμού του hypercar παραγωγής RB17, που ετοιμάζει η Red Bull.
Εφ’ όσον ισχύει αυτή η ενδεχόμενη πρωτοβουλία του Χόρνερ, αυτό οδηγεί πολλούς στο συμπέρασμα ότι ο Νιούι έχει επιλέξει πλευρά:
εκείνη των Αυστριακών, του Μάρκο και του Φερστάπεν, εναντίον του Χόρνερ.
Ωστόσο, εδώ υπάρχει και μια άλλη παράμετρος: προκειμένου να περιφρουρήσει το ετήσιο όριο προϋπολογισμού των ομάδων, η FIA προετοιμάζει μια προσθήκη στους κανονισμούς της F1 που θα απαγορεύει σε υπαλλήλους μιας ομάδας να έχουν τη βάση τους σε άλλο τομέα του οργανισμού, και να εργάζονται παράλληλα για την ομάδα της F1.
Συνεπώς, στην ιστορία του Νιούι θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς τις επιπτώσεις που έχει αυτή η αλλαγή του κανονισμού, κατά πόσον ο Βρετανός θα μπορεί να εργάζεται και στα δύο προγράμματα (RB17 και μονοθέσια F1) παράλληλα, και πώς αυτό θα κρατήσει τη RBR εντός του ορίου του ετήσιου προϋπολογισμού που επιβάλλει η FIA.
Ίσως η ενδεχόμενη μετάθεσή του να αποφασίστηκε από τον Χόρνερ (αν αποφασίστηκε) μόνο για τυπικούς λόγους.
Το κουβάρι μπλέκεται ακόμα περισσότερο, και ο Νιούι μετατρέπεται και αυτός σε “πιόνι” αυτού του πολιτικού παιχνιδιού – όμως φαντάζει σχεδόν αδιανόητο ο Χόρνερ να θέλει να περιθωριοποιήσει τον Νιούι από την ομάδα της F1 και να τον κρατήσει να εργάζεται για ένα πολύ λιγότερο σημαντικό hypercar που θα απευθύνεται σε ελάχιστους μεγιστάνες ή συλλέκτες.
Η πλευρά του Χόρνερ φέρεται να διαρρέει ότι οι ιστορίες περί αποχώρησης ή μετάθεσης του Νιούι σε άλλο τομέα της Red Bull είναι κατασκευασμένες και προωθημένες στο γερμανικό Τύπο από τον Χέλμουτ Μάρκο, με σκοπό την περαιτέρω αποσταθεροποίηση του Χόρνερ.