Η ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ
Η ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ
Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, ΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
Ο μεγάλος αριθμός παιδιών μέσα σε μια τάξη λίγων τετραγωνικών, είναι το βασικότερο πρόβλημα στην λειτουργία των σχολείων, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Πιερίας κ. Χρήστο Αντωνίου. Όπως τονίζει ο κ. Αντωνίου η μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις σε 15 παιδιά ανά τμήμα, είναι το βασικό αίτημα των εκπαιδευτικών, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία των μαθητών αλλά παράλληλα να μπορεί ο εκπαιδευτικός να ελέγχει τα παιδιά ως προς την τήρηση των μέτρων. «Δεν μπορεί σε μια τράπεζα 200 τετραγωνικών να μπαίνουν τρία άτομα και εμείς με 30 τετραγωνικά ή στην καλύτερη περίπτωση 40 τετραγωνικά σε μια τάξη να έχουμε 25 παιδιά», επισημαίνει ο κ. Αντωνίου.
Η χρήση μάσκας, τα προβλήματα, ο ρόλος του εκπαιδευτικού
Ζήτημα μπαίνει επίσης και στη χρήση μάσκας και πως θα εφαρμοστεί στις μικρές ηλικίες αλλά και στους μαθητές ειδικής αγωγής. Η υπουργός Παιδείας αποσαφήνισε ότι στην ειδική αγωγή, η χρήση μάσκας θα γίνεται όπου είναι εφικτό, ενώ προβληματισμοί υπάρχουν και σε μια σειρά ζητημάτων που προκύπτουν ως προς την εφαρμογή τους στην πράξη. «Όταν ένα παιδί βγάζει τη μάσκα για να κάνει γυμναστική και την αφήνει κάπου, αυτό σημαίνει σύμφωνα με τους ειδικούς, ότι δεν πρέπει να την χρησιμοποιήσει πάλι. Θα πρέπει λοιπόν να έχει δεύτερη ή και τρίτη μάσκα εάν χρειαστεί και εμείς θα πρέπει να δούμε ότι ο μαθητής θα έχει αλλάξει τη μάσκα του στο επόμενο μάθημα μετά τη γυμναστική Οι δάσκαλοι θα γίνουν επιτηρητές και αυτό σε μια τάξη 24 παιδιών δεν μπορεί να γίνει», σημειώνει ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πιερίας.
Τα διαφορετικά διαλλείματα, η αναπροσαρμογή του προγράμματος
Κατά την εκτίμηση του κ. Αντωνίου ούτε τα διαφορετικά διαλλείματα είναι εφικτά καθώς «δεν έχουμε τις σχολικές μονάδες και την κτιριακή υποδομή για αυτό». Θα πρέπει να γίνει, όπως υπογραμμίζει μια αναπροσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος. «Μια λύση είναι όταν οι φιλόλογοι για παράδειγμα στη Δευτεροβάθμια στην Α΄ τάξη έχουν 10 ώρες την εβδομάδα, αυτές να γίνονται σε τρίωρα μαζεμένες σε τρεις μέρες, ελέγχοντας τον πληθυσμό της τάξης καλύτερα. «Ο ίδιος ο δάσκαλος να βγάζει τα παιδιά για διάλλειμα ώστε να μπορεί να τα ελέγχει».
Δειγματοληπτικοί έλεγχοι στους εκπαιδευτικούς
Τέλος επεσήμανε την ανάγκη να γίνουν δειγματοληπτικοί έλεγχοι από 1η Σεπτεμβρίου μέχρι 7 που αναμένεται να ανοίξουν τα σχολεία, στην εκπαιδευτική κοινότητα επιλέγοντας μεγάλες σχολικές μονάδες, έτσι ώστε να υπάρχει εικόνα ως προς τη διασπορά του κορονοιού.