ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ COVID-19
ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ COVID-19
Παρούσα στην μάχη ενάντια στον κορονοϊό εμφανίστηκε από την πρώτη στιγμή η ΔΕΗ, η κορυφαία εταιρεία παραγωγής και διανομής ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα, εφαρμόζοντας ένα πρόγραμμα αυξημένης κοινωνικής ευαισθησίας.
Μέρος αυτού του προγράμματος αποτελεί η δωρεά ύψους 5 εκατ. ευρώ προς το Εθνικό Σύστημα Υγείας για την αντιμετώπιση των συνεπειών της κρίσης του κορονοϊού. Η δωρεά αποφασίστηκε στις 20 Μαρτίου 2020 και σύμφωνα με την επιχείρηση, ήταν η μεγαλύτερη (τουλάχιστον μέχρι εκείνη την ώρα) που έχει κάνει το τελευταίο διάστημα οποιαδήποτε επιχείρηση στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.
«Η Επιχείρηση αποφάσισε να προβεί σε δωρεά ύψους άνω των 5 εκατ. ευρώ για να καλυφθούν ανάγκες σε μάσκες, προστατευτικές στολές και γυαλιά και άλλα αναλώσιμα υλικά. Με υψηλό αίσθημα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, την ώρα που δοκιμάζεται το Εθνικό Σύστημα Υγείας, η ΔΕΗ στέκεται δίπλα στους γιατρούς, τους νοσηλευτές, το κοινωνικό σύνολο» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Περιβάλλοντος.
«Με τη σημερινή της απόφαση, η ΔΕΗ υπογραμμίζει ότι νοιάζεται για την κοινωνία. Οι καταναλωτές της άλλωστε είναι η ίδια η κοινωνία. Κάνει μια μεγάλης κλίμακας κοινωνική προσφορά. Καλώ όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου ενέργειας -ανάλογα με τις δυνατότητές τους- να ακολουθήσουν το παράδειγμά της ΔΕΗ» δήλωσε κατά την ανακοίνωση της δωρεάς ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, κ. Κωστής Χατζηδάκης.
Εκτός από τη δωρεά προς το Εθνικό Σύστημα Υγείας, η ΔΕΗ δρομολόγησε αυτό το διάστημα και άλλες δράσεις με υψηλό κοινωνικό πρόσημο. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι η περίοδος που διανύουμε δεν θεωρείται εύκολη για την επιχείρηση καθώς, από τη μια βρίσκεται σε φάση σταδιακού μετασχηματισμού της προκειμένου να σταθεί στην αγορά ενέργειας και στην λεγόμενη μεταλιγνιτική εποχή και από την άλλη καλείται να προσαρμοστεί και μάλιστα ταχύτατα, στις νέες ανάγκες που δημιούργησε στην κοινωνία ο κορονοϊός.
Είναι χαρακτηριστική η αναφορά του που έκανε επ΄ αυτού ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης κατά την πρόσφατη Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων: “ Οι νέες έκτακτες συνθήκες με τις οποίες βρεθήκαμε αντιμέτωποι λόγω του Covid-19, μας ανάγκασαν να αλλάξουμε τον τρόπο λειτουργίας μας προκειμένου να προσαρμοσθούμε στην νέα πραγματικότητα και να εξασφαλίσουμε την επιχειρησιακή συνέχεια. Κληθήκαμε άμεσα να εργαστούμε από το σπίτι, να υιοθετήσουμε νέες μορφές επικοινωνίας, να εξυπηρετήσουμε με διαφορετικό τρόπο τους πελάτες μας, να διασφαλίσουμε την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να αλλάξουμε διαδικασίες ετών. Στο νέο αυτό πλαίσιο, η ανταπόκριση όλων στον Όμιλο της ΔΕΗ ήταν άμεση και αποτελεσματική”.
Έκτακτα μέτρα
Στο πρόγραμμα των δράσεων της ΔΕΗ λόγω COVID-19, πάρθηκαν αρκετά έκτακτα μέτρα για την ανακούφιση και την εξυπηρέτηση των πολιτών – πελατών της. Σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
– Δωρεάν πάγιο για όλους τους πελάτες χαμηλής τάσης.
– Έκπτωση 8% στους ευάλωτους πελάτες κατηγορίας Β’ & Γ’ (ηλικιωμένοι άνω των 70 ετών, άτομα σε μηχανική υποστήριξη, που δεν εντάσσονται στο ΚΟΤ). Οι ευάλωτοι πελάτες δικαιούχοι του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου συνεχίζουν να τιμολογούνται με τα ειδικά προνομιακά τιμολόγια και μεγάλες εκπτώσεις.
– € 5 έκπτωση για όλους τους πελάτες e-bill, παλαιούς και νέους.
– Έκπτωση 8% για νοικοκυριά και επιχειρήσεις χαμηλής τάσης με κατανάλωση πάνω από 2.000 Kwh.
Ένα άλλο δείγμα κοινωνικής ευαισθησίας αποτελεί η απόφαση της επιχείρησης να εφαρμόσει ένα ευνοϊκότερο πρόγραμμα διακανονισμών για τους αγρότες πελάτες της.
Έτσι, σε όλους τους αγροτικούς πελάτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές δόθηκε η δυνατότητα ρύθμισης που προβλέπει την προκαταβολή του 15% ή 20% της οφειλής προς τη ΔΕΗ και αποπληρωμή του υπολοίπου ποσού σε έως 18 ή 24 δόσεις, αντίστοιχα.
Με την ολοκλήρωση του τριμήνου εφαρμογής των έκτακτων μέτρων στήριξης των πελατών της η ΔΕΗ βρίσκεται κοντά στους πελάτες της και το καλοκαίρι, κατανοώντας τις αυξημένες ενεργειακές ανάγκες της θερινής περιόδου. Έτσι, διατηρεί την έκπτωση 8% για τους οικιακούς πελάτες με καταναλώσεις πάνω από 2.000 KWh.
Παράλληλα, δίνει έκπτωση 5 ευρώ στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που είναι πελάτες της και θα επιλέξουν να εγγραφούν στην υπηρεσία e-bill ώστε να λαμβάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό. Η ΔΕΗ θα συνεχίσει να εμπλουτίζει τις επιλογές και τα προϊόντα που προσφέρει στους πελάτες της και στο αμέσως επόμενο διάστημα, διευρύνοντας το εμπορικό της χαρτοφυλάκιο, ενώ παράλληλα βελτιώνει τις υπηρεσίες της και τα εναλλακτικά κανάλια εξυπηρέτησης.
Ηλεκτροκίνηση και μνημόνια συνεργασίας
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στην ηλεκτροκίνηση η ΔΕΗ έχει ήδη ανοίξει το δρόμο των συνεργασιών με ιδιωτικούς φορείς στοχεύοντας όπως ανακοίνωσε να παίξει πρωτεύοντα και καθοριστικό ρόλο τα επόμενα χρόνια στην ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, δημιουργώντας το μεγαλύτερη δίκτυο σταθμών φόρτισης σε όλη την Ελλάδα.
Στο πλαίσιο της επέκτασης των δραστηριοτήτων της στην παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης η ΔΕΗ υπέγραψε ήδη Μνημόνια Συνεργασίας (MoU) με την ΑΒ Βασιλόπουλος, την BEAT αλλά και την FRAPORT GREECE.
Το μνημόνιο συνεργασίας με την ΑΒ Βασιλόπουλος προβλέπει μεταξύ άλλων ότι: «τα δύο μέρη θα διερευνήσουν τις δυνατότητες συνεργασίας στην αναγνώριση και χωροθέτηση σημείων στο δίκτυο Καταστημάτων της ΑΒ πανελλαδικά, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους πελάτες/οδηγούς για τη στάθμευση και φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων τους».
Το μνημόνιο συνεργασίας με την BEAT (η εταιρεία προσφέρει υπηρεσίες ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης και αστικής κινητικότητας) προβλέπει ότι: «τα δύο μέρη θα διερευνήσουν τις δυνατότητες συνεργασίας στην εγκατάσταση σταθμών φόρτισης σε πιάτσες ταξί, στην ανάπτυξη κοινών προϊόντων και υπηρεσιών φόρτισης για τους οδηγούς ηλεκτρικών ταξί, που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της BEAT».
Το μνημόνιο συνεργασίας με την FRAPORT GREECE προβλέπει ότι: «τα δύο μέρη θα διερευνήσουν τις δυνατότητες συνεργασίας στην αναγνώριση των κατάλληλων χώρων στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία σημείων φόρτισης και εγκατάστασης ηλεκτρικών φορτιστών για τους επιβάτες και τους επαγγελματίες που σταθμεύουν τα οχήματά τους στους χώρους».
Με αφορμή την υπογραφή των παραπάνω συμφωνιών ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Γιώργος Στάσσης δήλωσε: «Η ΔΕΗ, όπως έχει ανακοινώσει από τον περασμένο Δεκέμβριο, εισέρχεται δυναμικά στο χώρο της ηλεκτροκίνησης. Το νέο επιχειρησιακό πρόγραμμά μας περιλαμβάνει την τοποθέτηση πανελλαδικά, 1.000 σταθμών φόρτισης στα επόμενα 2-3 χρόνια και 10.000 σταθμών φόρτισης μεσοπρόθεσμα. Παράλληλα εξετάζουμε στρατηγικές συνεργασίες ώστε η ΔΕΗ να διαδραματίσει πρωτεύοντα και καθοριστικό ρόλο τα επόμενα χρόνια στην ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης που αποτελεί ζωτική συνθήκη για την ευρεία διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε το μεγαλύτερο δίκτυο σταθμών φόρτισης σε όλη την Ελλάδα».
Σχετικά με τη ΔΕΗ
Η ΔΕΗ είναι η κορυφαία εταιρεία παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα, με δραστηριότητες στην παραγωγή, διανομή και πώληση ηλεκτρικής ενέργειας στους καταναλωτές. Διαθέτει συνολική καθαρή ισχύ 11,1 GW στην Ελλάδα, με θερμικούς και υδροηλεκτρικούς σταθμούς καθώς και εγκαταστάσεις Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στην ηπειρωτική χώρα και τα νησιά. Έχει στην κυριότητά της το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας με Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση περίπου 3 δισ. ευρώ, διαχειριστής του οποίου είναι η θυγατρική της εταιρεία ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. Είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας, εξυπηρετώντας περίπου 6,3 εκατ. πελάτες σε όλη τη χώρα. Αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα της ΔΕΗ η αποανθρακοποίηση μέσω της επιτάχυνσης της απόσυρσης των λιγνιτικών μονάδων και της προώθησης των επενδύσεων σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, προκειμένου ο Όμιλος να αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη των ΑΠΕ. Παράλληλα η ΔΕΗ έχει ως στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Ομίλου. Η ΔΕΗ ιδρύθηκε το 1950 και είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών από το 2001. Το 2019, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ΔΕΗ ανήλθε σε 4,9 δισ. ευρώ και το σύνολο του ενεργητικού σε 13,6 δισ. ευρώ. Απασχολεί περίπου 15.100 εργαζόμενους.
Σε αυτό το πλαίσιο:
-
Έχει ήδη αναβαθμίσει το τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης 11770, το οποίο λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο από τις 7 π.μ. έως τις 9 μ.μ.
-
Δίνει τη δυνατότητα τηλεφωνικής πληρωμής στο 11770 κατά τις ώρες 9 π.μ. – 5 μ.μ. και ηλεκτρονικής πληρωμής 24/7 στο www.dei.gr χωρίς καμία επιπλέον προμήθεια.
-
Παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρονικού συμβολαίου μέσω της υπηρεσίας e-contract για νέες συνδέσεις, αλλαγή στοιχείων συμβολαίου κλπ. από το σπίτι.
-
Εξυπηρετεί μέσω Facebook, ενώ έχει θέσει σε λειτουργία και την Αυτόματη Ψηφιακή Βοηθό. Πρόκειται για την εφαρμογή, που απαντά σε όλες τις ερωτήσεις των πελατών άμεσα μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ www.dei.gr και μέσω messenger.
-
Από τις 15 Ιουνίου 2020 λειτουργεί τρία κεντρικά της καταστήματα σε Αθήνα (Αριστείδου και Ομόνοια και Θεσσαλονίκη (Τσιμισκή) με διευρυμένο ωράριο 7:30 π.μ – 8:00 μ.μ.
-
Στα ανωτέρω τρία καταστήματα δίνεται η δυνατότητα για εξυπηρέτηση μέσω ραντεβού από τις 8 π.μ. έως τις 7:30 μ.μ., το οποίο μπορεί να κλείσει ο πελάτης ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα της ΔΕΗ www.dei.gr ή τηλεφωνικά στο 11770.
Η ανταπόκριση των πελατών στις νέες αυτές υπηρεσίες είναι ήδη πολύ θετική και η ΔΕΗ διαβεβαιώνει ότι συνεχίζει να εκσυγχρονίζει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της βάζοντας στο επίκεντρο τον πελάτη.
Στροφή στις ΑΠΕ
Την ώρα που η ΔΕΗ εφαρμόζει το πολυεπίπεδο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, “ τρέχει” παράλληλα και σειρά σημαντικών αποφάσεων που αφορούν στην επιβίωση και την ανάπτυξη της ίδιας της επιχείρησης μέσα στο έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον που διαμορφώνεται στον τομέα της ενέργειας και έχει ως δεδομένο ότι το μέχρι πρότινος ακολουθούμενο μοντέλο παραγωγής και κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας αλλάζει. Στο επίκεντρο βρίσκονται πλέον οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).
«Για να γίνουμε μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας, πρέπει η εταιρεία να είναι αρκετά ευέλικτη ώστε να παρέχει νέες υπηρεσίες και προϊόντα στους πελάτες της» είχε τονίσει ο κ.Στάσσης από το βήμα της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, εξηγώντας: «Με βάση το πώς αντιλαμβανόμαστε την πορεία της αγοράς στο μέλλον, έχουμε καθορίσει τρεις βασικούς πυλώνες στη στρατηγική μας :
– Την εφαρμογή του “ Green Deal” στην παραγωγή ενέργειας, με επιτάχυνση της απολιγνιτοποίησης και επικέντρωση των επενδύσεών μας στις ΑΠΕ
– Την ψηφιοποίηση και βελτιστοποίηση της λειτουργικής αποδοτικότητας σε όλες τις δραστηριότητές μας καθώς και
– Την τοποθέτηση του Πελάτη στο επίκεντρο της προσοχής μας, παρέχοντάς του νέα προϊόντα και ανταγωνιστικά τιμολόγια, όπως επίσης και με την είσοδό μας στην ηλεκτροκίνηση».