Στην περιοχή της Κατερίνης υλοποιείται η αναβάθμιση – ανακατασκευή του Τεχνικού Υπογειοποίησης – Σήραγγα Κατερίνης, σύμφωνα με σχετική Υπουργική Απόφαση, με στόχο την επαύξηση της οδικής ασφάλειας των χρηστών μέσω των σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων που εγκαθίστανται, όπως επίσης και τη διασφάλιση της αντοχής του Τεχνικού Υπογειοποίησης έναντι φωτιάς και συνακόλουθα την προστασία της άνωθεν αυτού αστικής ζώνης της Κατερίνης.
Οι εργασίες αναβάθμισης του κλάδου προς Θεσσαλονίκη έχουν ήδη ολοκληρωθεί από τις αρχές καλοκαιριού του 2023, με το εγκεκριμένο τότε χρονοδιάγραμμα να προβλέπει την ολοκλήρωση του συνόλου του έργου για τις αρχές του 2024.
Εντούτοις, κατόπιν σχετικής εντολής του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, εντάλθηκε τον Ιούνιο 2023 η παύση των εργασιών στη Σήραγγα Κατερίνης μέχρι τις αρχές φθινοπώρου 2023, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί η αστική ζώνη Κατερίνης κατά τη θερινή περίοδο από τον (προβλεπόμενο στη επόμενη φάση) ολικό αποκλεισμό της σήραγγας για διάστημα μερικών εβδομάδων.
Εν συνεχεία, μετά τη παρέλευση της θερινής περιόδου, με νεότερη εντολή του Υπουργείου εντάλθηκε η περαιτέρω αναβολή των εργασιών έως και την ολοκλήρωση της Περιφερειακής Οδού Κατερίνης (ώστε να μην υπάρξει καμία επιβάρυνση της αστικής ζώνης της Κατερίνης), η οποία προβλεπόταν τότε (σύμφωνα με σχετική ενημέρωση από την αρμόδια Υπηρεσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας) να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές Δεκεμβρίου 2023.
Σύμφωνα όμως με νεότερη ενημέρωση η Περιφερειακή οδός προβλέπεται τελικά να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος Μαρτίου 2024, οπότε τότε θα ακολουθήσουν και οι επόμενες φάσεις του έργου της Υπογειοποίησης Κατερίνης με εκτροπή της κυκλοφορίας στην Περιφερειακή οδό.
Εν συνεχεία, η κυκλοφορία προβλέπεται να διεξάγεται προς Θεσσαλονίκη κανονικά μέσω του ανακατασκευασμένου δεξιού κλάδου του Τεχνικού (σε όλο το πλάτος του) και προς Αθήνα μέσω της Περιφερειακής οδού Κατερίνης (2 λωρίδες συν ΛΕΑ ανά κατεύθυνση).
Το σύνολο του έργου θα ολοκληρωθεί, βάσει των σημερινών δεδομένων, περίπου σε ένα έτος από τώρα.