Ο Χρυσόστομος στην ερμηνεία του ψαλμού, λέει πως η αιτία για τον πόλεμο που του έκαμνε ο γιός του ήταν ότι δεν τήρησε τις εντολές του Θεού «ου μοιχεύσεις» και «ου φονεύσεις».
Του Χαράλαμπου Παπαδόπουλου
Ο Δαβίδ είχε πάρει την γυναίκα του στρατηγού Ουρία τον οποίο και σκότωσε. Με αφορμή αυτά επέκτεινε τον λόγο ο Χρυσόστομος και είπε τα ακόλουθα που νομίζω αξίζει να τα προσέξουμε οι άντρες.
«Πολεμεί σε η γυνή, εισελθόντι ως θηρίον απαντά, την γλώσσαν ως μάχαιραν ακονά ; Λυπηρόν μεν το πράγμα, ότι η βοηθός αντίπαλος γέγονεν, όμως εαυτόν ερεύνησον, μήπως εν νεότητι εις γυναίκα ενεωτέρισας, και το εις γυναίκα τραύμα δια γυναικός θεραπεύεται, και την αλλοτρίαν σηπεδόνα η ιδία χειρουργεί. Κάν αγνοή η τέμνουσα, αλλ’ οίδεν ο ιατρός Θεός. Αυτός γαρ αυτή ως σιδήρω κατά σου εχρήσατο, και ώσπερ το σίδηρον ουκ οίδεν ό ενεργεί, την δε δια του σιδήρου θεραπείαν οίδεν ο ιατρός, ούτω κάν αγνοή η γυνή η πλήττουσα, και ο ανήρ ο πληττόμενος την αιτίαν της πληγής, αλλ’ ο Θεός ως ιατρός οίδε το συμφέρον».
Μετάφραση : Σε πολεμάει η γυναίκα σου ; όταν μπαίνεις στο σπίτι σε υποδέχεται σαν θηρίο ; ακονίζει την γλώσσα της σαν μαχαίρι ; Είναι λυπηρό που η βοηθός σου έγινε αντίπαλος, όμως ερεύνησε τον εαυτό σου, μήπως κατά την νεανική σου ηλικία φέρθηκες με ελαφρότητα σε γυναίκα και το τραύμα που προξένησες σε γυναίκα θεραπεύεται από γυναίκα, και την σαπίλα σου που προκλήθηκε απο άλλη γυναίκα την χειρουργεί η δική σου γυναίκα. Η γυναίκα σου που σε χειρουργεί δεν το γνωρίζει, αλλά το γνωρίζει ο ιατρός Θεός. Αυτός χρησιμοποιεί την γυναίκα σου σαν νυστέρι. Και όπως το νυστέρι δεν γνωρίζει αυτό που κάμνει, αλλά μόνο ο ιατρός το γνωρίζει, έτσι αν και η γυναίκα δεν γνωρίζει γιατί πληγώνει τον άντρα και ούτε ο άντρας δεν γνωρίζει γιατί πληγώνεται από την γυναίκα του, όμως ο ιατρός Θεός γνωρίζει το συμφέρον της εγχείρησης.
Δυστυχώς οι περισσότεροι άντρες στις περιπτώσεις αυτές αντί να φωνάξουμε «ω, των σοφών σου κριμάτων Χριστέ !» σκεφτόμαστε αμέσως το διαζύγιο. Πριν λίγες μέρες έλεγε σε ομιλία του ο Μητροπολίτης Λεμεσού στην Κύπρο π. Αθανάσιος, ότι στην Λεμεσό κάθε χρόνο γίνονται περίπου χίλιοι γάμοι και απ’ αυτούς οι μισοί διαλύονται με διαζύγιο. Πριν χρόνια άκουσα τον Μητροπολίτη Εδέσσης π. Ιωήλ που είπε πως στην Μητρόπολή του οι μισοί γάμοι διαλύονται. Νομίζω παρόμοια είναι και στην υπόλοιπη Ελλάδα.