Ο Κάρλος Σάινθ και η Ferrari κέρδισαν στη Σιγκαπούρη τη μοναδική φετινή νίκη σε 20 αγώνες που δεν έχει πάρει η Red Bull Racing, ενώ στη Μόντσα της Ιταλίας σημείωσαν μία από τις πιο ανταγωνιστικές φετινές τους εμφανίσεις.
Στη Σιγκαπούρη βοηθήθηκαν για τη νίκη από το γεγονός ότι τα “σαμαράκια” στην άσφαλτο του ασιατικού λιμανιού ανάγκασαν την Red Bull να ρυθμίσει την RB19 πιο ψηλά από το έδαφος από όσο χρειάζεται για να αποδώσει με τον βέλτιστο τρόπο η αεροδυναμική της.
Παρόλα αυτά, οι μεγάλες ευθείες σε συνδυασμό με τις αργές στροφές του σιρκουί της Σιγκαπούρης ταίριαζαν στη Ferrari SF-23, όπως και οι χαμηλές θερμοκρασίες του νυχτερινού εκείνου αγώνα. Οι προδιαγραφές του Λας Βέγκας είναι πανομοιότυπες, και αυτό δίνει αισιοδοξία στη Ferrari και στον Ισπανό, όπως φυσικά και στον Σαρλ Λεκλέρ, ότι μπορούν να διεκδικήσουν τη νίκη το Σαββατόβραδο στην έρημο της Νεβάδα (08:00 το πρωί στην Ελλάδα).
H Scuderia εκτιμά ότι έχει πάει καλά διαβασμένη στο Λας Βέγκας.
Πρώτα από όλα, οι μεγάλες ευθείες του σιρκουί ευνοούν το μικρό, αλλά υπαρκτό- πλεόνασμα ισχύος του υβριδικού κινητήρα της Ferrari και των περίπου 200 ίππων που προκύπτουν από την χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.
Ενδεικτικό της σημασίας της ισχύος είναι ότι η μεγάλη ευθεία του σιρκουί έχει μήκος 2 χιλιομέτρων, συνεπώς η ηλεκτρική επιπλέον ισχύς είναι πολύ κρίσιμη.
Μια δεύτερη πτυχή που θα έχει θεμελιώδη ρόλο στην απόδοση των μονοθεσίων είναι οι αεροδυναμικές ρυθμίσεις, σε αυτή την πίστα χαμηλής/μέσης άντωσης. Η Ferrari, όπως και η McLaren, φέρεται να έχουν επιλέξει ρυθμίσεις χαμηλότερης άντωσης (η Scuderia αντίστοιχες με εκείνες της Μόντσα), και συνεπώς μικρότερης αεροδυναμικής αντίστασης στις ευθείες – εκμεταλλευόμενες την ανωτερότητά τους στις αργές στροφές, στην απόλυτη ακρίβεια του ρύγχους στην είσοδο χάρη στην εξαιρετική τους μηχανική πρόσφυση.
Το γεγονός ότι το σιρκουί του Βέγκας έχει μόνο μία γρήγορη στροφή, αποτυπώνει τη σημασία της δεύτερης αυτής πτυχής, για τη Scuderia.
Αυτή δεν είναι μια πίστα όπου η Red Bull RB19 μπορεί να ξεδιπλώσει την τρομακτική της ανωτερότητα στις στροφές υψηλής ταχύτητας, που προκύπτουν από το ιδιοφυές αεροδυναμικό εύρημα του Άντριαν Νιούι.
Βεβαίως, στην ίδια εξίσωση θα πρέπει να μπει και η ανάγκη θέρμανσης των ελαστικών, σε ένα τριήμερο που αναμένεται πολύ ψυχρό.
Η θέρμανση των ελαστικών εν πολλοίς προκύπτει από την αεροδυναμική φόρτιση που δέχεται το εμπρός και το πίσω μέρος του μονοθεσίου, και το πιέζει κάθετα προς την άσφαλτο.
Παρά την πολυπλοκότητα αυτή, πάντως, τα μέλη της Scuderia εκτιμούν ότι έχουν λύσει -στον προσομοιωτή- καλά το γρίφο ρυθμίσεων αυτού του τριημέρου.
Ο Σάινθ εξήγησε ότι το πρώτο τμήμα του σιρκουί του Βέγκας -όπου βρίσκεται η γρήγορη στροφή- δεν ταιριάζει στη Ferrari SF-23, σε αντίθεση με τα δύο επόμενα:
“Έχω λίγο καλύτερες ελπίδες σε σχέση με τους πρόσφατους αγώνες, κυρίως επειδή η πίστα δείχνει πιθανότατα λιγάκι πιο ταιριαστή σε εμάς σε σχέση με τις τελευταίες”, είπε ο Ισπανός.
Το Λας Βέγκας έχει, όπως είπε ο 28χρονος, “μεγάλες ευθείες σαν τη Μόντσα και αργές στροφές, σαν τη Μόντσα και τη Σιγκαπούρη.
Ίσως το συνδυασμό των πρώτων δύο στροφών δεν θα είμαστε και τόσο γρήγοροι.
Αλλά έπειτα, στην υπόλοιπη πίστα, πιστεύω ότι το αυτοκίνητό μας θα ταιριάζει καλύτερα από ό,τι στους τελευταίους αγώνες.
Κι ελπίζω ότι αυτό θα μας δώσει καλύτερες ευκαιρίες”.
Ο Ισπανός κατέληξε: “Έχω κάνει πολλούς γύρους [της πίστας] στον προσομοιωτή και θέλω να δω το όχημα ασφαλείας σήμερα στην πίστα για να φανεί πόση σκόνη έχει η άσφαλτος, και πόσα σαμαράκια.
Καμιά φορά διαπιστώνεις από τους γύρους του οχήματος ασφαλείας πόσο θα γλιστράει εκεί έξω”.