Λίγα 24 ώρα μετά τα εγκαίνια στο τελευταίο κομμάτι του περιφερειακού της Κατερίνης που παραδόθηκε την περασμένη Παρασκευή τα προβλήματα στο ύψος της Ανδρομάχης με την τοποθέτηση των φαναριών και όχι κυκλικού κόμβου όπως πολλοί πιστεύουν ότι θα έλυνε το πρόβλημα δεν άργησαν να έρθουν.
Στο σημείο βρέθηκε ο Χρήστος Παπαστεργίου αρχηγός της αντιπολίτευσης στο περιφερειακό συμβούλιο της κεντρικής Μακεδονίας. Αναφερόμενος στη λειτουργία του περιφερειακού ανέφερε: «Το φαινόμενο έγινε αντιληπτό με το “καλημέρα” καθώς οι ουρές σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής είναι ατελείωτες.
Τις τελευταίες μέρες παρατηρείται τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα καθώς τα φανάρια ήρθαν να προσθέσουν σε ώρες αιχμής ταλαιπωρία στους οδηγούς με την αναμονή πολλών λεπτών.
Τις επόμενες μέρες ο περιφερειακός θα γίνει ο κεντρικός άξονας της εθνικής οδού καθώς λόγω των έργων στην εθνική οδό η δίοδος των αυτοκινήτων θα γίνεται από τον Περιφερειακό Κατερίνης.
Έτσι τα φανάρια θα έχουν περισσότερη διάρκεια στον περιφερειακό δρόμο και μικρότερη στον επαρχιακό δρόμο Κατερίνης Σβορώνου, με αποτέλεσμα οι πολίτες που εξυπηρετούνται από τον επαρχιακό δρόμο του Σβορώνου όπως πολλά χωριά άλλα και κάτοικοι των γύρω περιοχών να αντιμετωπίζουν τεράστιες καθυστερήσεις.
Μίλησε ακόμα για τα εγκαίνια που έγιναν για άλλη μια φορά και στον κίνδυνο που υπάρχει σε κάποια σημεία όσον αφορά ατυχήματα μαθητών του ΕΠΑΛ αλλά και των επισκεπτών του Νοσοκομείου:
«Είμαστε εδώ στον κόμβο της Ανδρομάχης, ο κ. Τζιτζικώστας έκανε προχτές για άλλη μια φορά τα εγκαίνια της Περιφερειακής Οδού, θυμίζω ότι το 2013 ως νεοεκλεγείς περιφερειάρχης είχε δεσμευθεί σε αυτό εδώ το σημείο (κόμβος Ανδρομάχης) ότι θα τελειώσει το 2015 ενώ το έργο προέβλεπε να τελειώσει το 2016, το έργο τελικά τελείωσε με μεγάλη καθυστέρηση και όχι πλήρες και όπως θα έπρεπε.
Ήδη εδώ σημειώνονται πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στις ώρες αιχμής γιατί δεν προβλέφθηκε ισόπεδος κόμβος αλλά φανάρια.
Υπάρχει ο κίνδυνος στον επόμενο κόμβο με την ροή για το νοσοκομείο, και τις ώρες που ξεκινάει τo ΕΠΑΛ ή σταματά την λειτουργία του και την μετακίνηση των μαθητών ειδικά με καλό καιρό που οι μαθητές κινούνται με τα πόδια να έχουμε ατυχήματα και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή».
«Ένα έργο που ξεκίνησε με προϋπολογισμό 58 εκ. από την περιφέρεια και το 2013 ο τότε δήμαρχος Κατερίνης ευχαριστούσε τον πρώην υπουργό μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για την χρηματοδότηση του.
Ένα έργο που τελικά καθυστέρησε, συνδέθηκε με την αντιπλημμυρική προστασία στον Πέλεκα, επειδή από εκεί αντλήθηκαν τα αδρανή υλικά που θυσιάστηκαν για την περιφερειακή οδό χωρίς να προβλέπεται στην σύμβαση κάτι που το ακύρωσε το ελεγκτικό συνέδριο επέβαλε πρόστιμο 12εκ ευρώ αλλά ο υπουργός εκείνη την εποχή κ. Σπρίντζης δικαίωσε την προσφεύγουσα εταιρεία και επέβαλλε στην Περιφέρεια να πληρώσει 6εκ ευρώ»
Ερωτήματα έθεσε προς τον περιφερειάρχη για το τελικό κόστος του περιφερειακού, για τα έργα της αντιπλημμυρικής προστασίας του Πέλεκα:
«Το πρώτο λοιπόν ερώτημα είναι αυτό, τελικά πόσο κόστισε η περιφερειακή οδός της Κατερίνης, πληρώθηκαν τα 6εκ, γιατί δεν προσέφυγε η περιφέρεια κατά της εργολήπτριας εταιρείας και αναγκάστηκε το δημόσιο να πληρώσει παραπάνω χρήματα. Η καθυστέρηση κόστισε επιπλέον 7 εκ μόνο για το αυξημένο κόστος των απαλλοτριώσεων.
Το έργο του Πέλεκα για την αντιπλημμυρική προστασία που υποτίθεται θα ολοκληρωνόταν μαζί με το έργο της περιφερειακής οδού κανείς δεν ξέρει που βρίσκεται και σε ποιο σημείο. Εύχομαι οι επόμενες βροχοπτώσεις να μην έχουν τα αποτελέσματα του 2017 ή τα πρόσφατα που είχαμε στον γειτονικό δήμο Δίου πριν από λίγες εβδομάδες».
«Εμείς ρωτάμε πιο είναι το τελικό κόστος του έργου, πότε θα ολοκληρωθεί η αντιπλημμυρική προστασία του Πέλεκα. Πριν από ένα χρόνο περίπου το Υπουργείο Ενέργειας Και Κλιματικής Αλλαγής, δημοσίευσε την πρώτη ετήσια έκθεση για την εφαρμογή του προγράμματος διαχείριση κινδύνων από πλημμύρες.
Σε ότι αφορά εκεί για τον Πέλεκα αναφέρει ότι έχει λάβει η περιφέρεια χρηματοδότηση 700.000 ευρώ από το 2020 και παραπίσω για την μελέτη έργων προστασίας των όχθων και των βάθρων γέφυρας στον ποταμό Πέλεκα. Πέρσι που δημοσιοποιήθηκε αυτή η έρευνα του υπουργείου ανέφερε ότι είμαστε στην διαδικασία δημοπράτησης.
Ρωτώ την Περιφέρεια αν έχει δημοπρατηθεί το έργο σε ποια φάση βρισκόμαστε, πότε θα ολοκληρωθεί.
Ελπίζω ο κ. Τζιτζικώστας επειδή υπάρχουν ακόμα υπολειπόμενες εργασίες να μην κάνει και άλλα εγκαίνια του έργου, αλλά να φροντίσει για την ασφάλεια στην κίνηση στην περιφερειακή οδό, των μαθητών, των επισκεπτών του νοσοκομείου και των ασθενών, των ανθρώπων που μεταβαίνουν στις εμπορικές επιχειρήσεις επί της περιφερειακής οδού, όλων όσων χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν αυτό το έργο»
Ο κ. Παπαστεργίου ως περιφερειακή παράταξη θα καταθέσει ολοκληρωμένη ερώτηση προς την περιφέρεια για όλα τα θέματα που αφορούν τον περιφερειακό και τα έργα στον Πέλεκα.
«Υπάρχει και το ζήτημα με το καλοκαίρι και την τουριστική κίνηση. Θα κλείσει η υπόγεια σήραγγα της Κατερίνης, από εδώ θα υπάρχει η αυξημένη κίνηση σε συνδυασμό με την καθυστέρηση στην εθνική οδό λόγω των έργων συντήρησης και τα προβλήματα θα αυξηθούν.
Γιατί η περιφέρεια αδρανεί;
Πέρσι όταν επισκεφτήκαμε με τον αντίστοιχο τομέα του ΠΑΣΟΚ την εταιρεία που διαχειρίζεται την εθνική οδό μας είχαν πει πως αν συμφωνήσουμε όλοι μπορούν να εξαιρεθούν οι θερινοί μήνες και του 2023 και του 2024 από την συντήρηση τουλάχιστον της υπόγειας σήραγγας.
Γιατί αυτό δεν το συντόνισε η περιφέρεια και δεν το προχώρησε.
Υπάρχουν ερωτήματα, που θα κοστίσουν επειδή δεν απαντήθηκαν σε εισόδημα, για τους τουριστικούς φορείς της Πιερίας.
Ελπίζω να μην κοστίσουν σε ανθρώπινες ζωές και σε τραυματισμούς. Να μην κοστίσουν σε ζημιές από τυχόν πλημμύρες το επόμενο διάστημα για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε και να διορθώσουμε τις έλλειψης που χρειάζονται.
Εμείς τέλος ως περιφερειακή παράταξη θα καταθέσουμε ολοκληρωμένη ερώτηση προς την περιφέρεια για όλα αυτά και ελπίζουμε να πάρουμε απαντήσεις».