Η ημερίδα αφορούσε τη νομοθεσία, την παιδαγωγική λειτουργία και τις πρακτικές που χρειάζονται οι βιβλιοθήκες ώστε να γίνουν πιο «δημιουργικές» στους μαθητές όλων των βαθμίδων. Συνδιοργανωτές υπήρξαν η Βιβλιοθήκη της Βουλής και ο Δήμος Κατερίνης, με την υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας.
Η πρώτη ενότητα αφορούσε τον παιδαγωγικό ανασχεδιασμό και τις λειτουργίες των σχολικών βιβλιοθηκών.
Ο Δημήτριος Γερμανός, Ομότιμος Καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε στο πως η σχολική βιβλιοθήκη μπορεί να έχει άλλη μαθησιακή προσέγγιση, σαν χώρος και εκπαιδευτική διαδικασία.
Ο Νικόλαος Γραίκος, Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ70) Δ.Π.Ε. Πιερίας, ανέλυσε τους τρόπους για την οργάνωση και ανασχεδίαση των σχολικών βιβλιοθηκών, ενεργοποιώντας όλες τις αισθητηριακές δυνατότητες των παιδιών.
Η Βαία Αγγέλη, Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02) Δ.Δ.Ε. Πιερίας, μίλησε για την σχολική βιβλιοθήκη ως παιδαγωγικός χώρος για την άσκηση δημιουργικών δραστηριοτήτων. Που θα σχετίζονται με προγράμματα σπουδών και τη μόρφωση.
Η Μαρία Καμηλά, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διοίκησης, Βιβλιοθήκης & Εκδόσεων της Βουλής των Ελλήνων, τόνισε τις δυνατότητες και τις μελλοντικές προοπτικές που μπορούν να επέλθουν με την μακροχρόνια συνεργασία, ανάμεσα στις σχολικές βιβλιοθήκες και την βιβλιοθήκη της Βουλής.
Η Ευαγγελία Κανταρτζή, Διευθύντρια Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης μίλησε για προσεγγίσεις από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης.
Ο Νικόλαος Κατανάς, Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Κατερίνης, αναφέρθηκε στην Δημοτική Βιβλιοθήκη Κατερίνης ως παράδειγμα συμπερίληψης σε όλη αυτή την δράση.
Η δεύτερη ενότητα αφορούσε την σχολική βιβλιοθήκη στη σχολική πρακτική.
Η Γεωργία Πατσιάδου, εκπαιδευτικός – υπεύθυνη βιβλιοθήκης 9ου ΔΣ Κατερίνης, αναφέρθηκε στην διαμόρφωση και την οργάνωση του χώρου της βιβλιοθήκης και η παιδαγωγικής της «λειτουργία».
Ο Σταύρος Χεριστανίδης, εκπαιδευτικός ΠΕ04.01 Φυσικών Επιστημών, ΓΕΛ Κολινδρού – Κυπαρισσοπούλειο, αναφέρθηκε στους τρόπους με τους οποίους μπορεί η Τοπική Κοινωνία να αξιοποίηση τις Σχολικές Βιλιοθήκες.
Η Σεβαστή Τασιώνα,Διευθύντρια 19ου ΔΣ Κατερίνης, μίλησε για το πώς μπορεί η σχολική βιβλιοθήκη να γίνει ένας χώρος δημιουργίας και απόλαυσης.
Η Ευαγγελία Κανάλη ΠΕ02 Φιλολος Διευθύντρια Γυμνασίου Μακρυγιάλου, αναφέρθηκε στην δημιουργική αξιοποίηση της νεοιδρυθείσας σχολικής βιβλιοθήκης του Γυμανσίου Μακρυγιάλου.
Η Ουρανία Μπαλάτσα και η Ίντα Μοσέρ εκπαιδευτικοί ΔΣ Νέας Εφέσου μίλησαν για την μικρή τους βιβλιοθήκη.
Η Παναγιώτα Καρατζίδου, ΠΕ02 Φιλόλογος ΓΕΛ Λιτοχώρου, τόνισε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί μια σχολική βιβλιοθήκη να μεταμορφωθεί σε τόπος έμπνευσης και αναγνωστικής διαδρομής, μέσα αλλά και έξω από το σχολείο.
Η Βερονίκη Ακοπιάν διευθύντρια και η Ελένη Κατσαρίκα εκπαιδευτικός του ΔΣ Βροντού, μίλησαν για την οργάνωση και την λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης στο Δημοτικό Σχολείο Βροντούς.
Τέλος η Ιουλία Πορφυριάδου και η Ιωάννα Θεοχάρη εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής 1ου Ειδικού ΔΣ Κατερίνης αναφέρθηκαν στα βιβλιοπαιχνιδίσματα του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης.