Στο πρόγραμμα, το οποίο διήρκησε από τις 04/12 έως και 08/12/2023, συμμετείχαν τρεις καθηγητές και τέσσερις μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Κατερίνης.
Στο παραπάνω πρόγραμμα συμμετέχουν σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από την Ελλάδα, την Τουρκία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, την Βουλγαρία και την Ιταλία.
Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα είναι: το Agrupamento de Escolas de CastroDaire από την Πορτογαλία, το LiceulTehnologic “EremiaGrigorescu” TârguBujor από την Ρουμανία, το SU “KonstantinVelichkov” από τη Βουλγαρία, το Saniye HusamettinOzaltinOrtaokulu από την Τουρκία, το LiceoRosa-Gianturco από την Potenza, Ιταλία και το 2ο Επαγγελματικό Λύκειο Κατερίνης από την Ελλάδα.
Η υποδοχή όλων των συμμετεχόντων του προγράμματος έγινε από το σχολείο “SaniyeHusamettinOzaltin”, που έχει έδρα τα Adana της Τουρκίας.
Οι στόχοι του προγράμματος περιγράφονται συνοπτικά ως εξής:
- Να δημιουργήσει ένα εκπαιδευτικό μοντέλο σε κάθε μία από τις συμμετέχουσες χώρες, κατά τη διάρκεια του διετούς έργου, που θα εξασφαλίσει ένα κατάλληλο σύνολο καινοτόμων και αποτελεσματικών στρατηγικών διδασκαλίας και μάθησης για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα βελτιώσουν με τουλάχιστον 15%, τη γνώση, δεξιότητες και ευαισθητοποίηση ειδικά για τον αντίκτυπό τους, τον αντίκτυπο του σχολείου τους και τον αντίκτυπο της ευρύτερης κοινότητας στην κλιματική αλλαγή και σε περιβαλλοντικά ζητήματα·
- Να χρησιμοποιήσουμε τη συνεργασία ως κίνητρο για την προώθηση της βιωσιμότητας των σχολικών μας κοινοτήτων, εμπλέκοντας άλλους σημαντικούς φορείς λήψης αποφάσεων από την κοινότητα, όπως ο δήμαρχος, μέλη του δημοτικού συμβουλίου και μέλη τοπικών ΜΚΟ που ασχολούνται με περιβαλλοντικά ζητήματα.
- Να αναπτύξουν δεξιότητες που θα προωθήσουν καλύτερες δεξιότητες ανεξάρτητης μάθησης (αντοχή, επινοητικότητα, προβληματισμός, συλλογισμός, υπευθυνότητα, ομαδική εργασία).
- Να μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα των συνεργαζόμενων σχολείων τουλάχιστον 5% ετησίως μέσω της ενεργού συμμετοχής σε πρακτικές δραστηριότητες μαθητών και εκπαιδευτικών.
- Να δημιουργηθεί τουλάχιστον ένα Προαιρετικό Μάθημα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση που θα είναι μέρος του προγράμματος σπουδών του σχολείου (εάν το σχολικό πρόγραμμα των εταίρων επιτρέπει τη συμπερίληψη προαιρετικών μαθημάτων)
Κατά την διάρκεια της παραμονής τους στην Τουρκία οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Κατερίνης συμμετείχαν σε μια σειρά εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δράσεων. Πιο συγκεκριμένα:
– Έγινε παρουσίαση της Ελλάδας, της Κατερίνης και του 2ου ΕΠΑΛ Κατερίνης.
– Παρακολούθησαν τις αντίστοιχες παρουσιάσεις των υπόλοιπων συμμετεχόντων σχετικά με τις χώρες, τις πόλεις και τα σχολεία τους.
– Ξεναγήθηκαν στους χώρους της σχολικής μονάδας φιλοξενίας και συζήτησαν με καθηγητές και μαθητές.
– Οι καθηγητές συμμετείχαν σε συζητήσεις για τα μαθησιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στις σχολικές μονάδες των χωρών τους, ειδικότερα αυτοί που προέρχονται από άλλες χώρες (μετανάστες ή παιδιά μεταναστών), καθώς και στον ρόλο των γονέων αλλά και των καθηγητών σε την επίλυση αυτών των προβλημάτων.
– Οι μαθητές δημιούργησαν το logo του προγράμματος.
– Δημιουργήθηκαν λογαριασμοί του προγράμματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: facebook, instagram .
– Συζήτηση για την συνολική διαχείριση του προγράμματος, προώθηση του προγράμματος, διάχυση αποτελεσμάτων, αρμοδιότητες κάθε χώρας.
– Συζητήθηκε η επόμενη εκπαιδευτική συνάντηση του προγράμματος, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Ιταλία.
– Επισκέφτηκαν ιστορικά κτίρια και μνημεία των Αδάνων και γνώρισαν την ιστορία της περιοχής.
– Πραγματοποίησαν επίσκεψη στον Προϊστάμενο Εκπαίδευσης και τον Προϊστάμενο της Τουριστικής Υπηρεσίας Αδάνων.
– Πραγματοποίησαν πολιτιστική επίσκεψη στην γειτονική πόλη Μερσίνη.
– Πραγματοποίησαν επίσκεψη στην Καπαδοκία, στο Υπαίθριο Μουσείο (GoremeOpen – AirMuseum) στην πόλη Göreme, στην υπόγεια πόλη Kaymakli και σε άλλα αξιοθέατα της περιοχής.