– Άντε να το πάρουμε πάλι από την αρχή!
– Ποιο;
– Αυτό που είχαμε καταργήσει και το ξαναφέρνουμε στην επιφάνεια! Σκέφτεται κάποιος υπεύθυνος, κάποιος αρμόδιος, κάποιος υπουργός τέλος πάντων …ααααα, ας το κάνουμε έτσι, το κάνουμε έτσι, και μετά …ααααα μωρέ δεν είναι καλά έτσι, για να γυρίσουμε πάλι πίσω στα παλιά!
– Περιμένω να καταλάβω που το πας!
– Ρε, σκέψου μόνο από πού βγαίνουν οι νόμοι, οι αποφάσεις, οι εγκύκλιοι, οι αλλαγές, οι φόροι, οι μετατροπές, …άνθρωποι δεν είναι; Και πως τα αποφασίζουν όλα αυτά; Ή μόνος ή με παρέα!
– Παρέα εννοώντας;
– Μια επιτροπή ρε, δεν καταλαβαίνεις κιόλας, σύμβουλοι που κάνουν προτάσεις! Και ποιος μας λέει ότι έχουν δίκιο πάντα; Εσύ, εγώ, αυτοί; Άντε ντε, για βρες το!
– Έτσι είναι!
– Λοιπόν, στην Σουηδία που ήταν άκρως υπέρ του πληκτρολογίου στην εκπαίδευση από μικρή ηλικία, από τα νηπιαγωγεία ακόμα, κάνουν πίσω, διότι είδαν ότι ορισμένες δεξιότητες ακολουθούσαν το μονοπάτι προς εξαφάνιση! Κάλλιο αργά παρά ποτέ δηλαδή!
– Και τώρα;
– Φέτος με την έναρξη των σχολείων, ποια είναι γραμμή που ακολουθούν; Για πιάστε παιδάκια μου τα μολύβια σας και ξαμοληθείτε πάνω σε μια κόλλα χαρτί, ανοίξτε το τετράδιο να γράψουμε τις λέξεις μας πάνω στις γραμμές! Και γίνεται επιστροφή στην ήσυχη ανάγνωση!
– Ήσυχη ανάγνωση; Τι σημαίνει αυτό;
– Κοντά στο νου κι η γνώση! Επιστροφή στα έντυπα βιβλία, και πάνω σ αυτό να σου πω ότι το Ινστιτούτο Καρολίνσκα μια υψηλού κύρους ιατρική σχολή αναφέρει ότι υπάρχουν σαφείς επιστημονικές αποδείξεις ότι τα ψηφιακά εργαλεία μάλλον βλάπτουν παρά ενισχύουν τη μάθηση των μαθητών.
– Ώστε έτσι, ε;
– Και τι άλλο λέει, ξέρεις;
– Τς!
– Λένε ότι η εστίαση θα πρέπει να επιστρέψει στην απόκτηση γνώσεων μέσω έντυπων εγχειριδίων και της εμπειρογνωμοσύνης των εκπαιδευτικών, αντί να αποκτά κανείς γνώσεις κυρίως από ελεύθερα διαθέσιμες ψηφιακές πηγές που δεν έχουν ελεγχθεί για την ακρίβειά τους!
– Αχα!
– Τα έλεγα εγώ πριν από χρόνια, αλλά τότε με έλεγαν οπισθοδρομικό! Φάτε την τώρα!
– Ποια ρε;
– Τη σκόνη μου!
Ουδέν Σχόλιον! – Γράφει ο Βασίλης Μόσχης