Κι αυτό διότι πληροφορίες και δημοσιεύματα από τη Σερβία και το Μαυροβούνιο συνδέουν τον αποστολέα του φορτίου με τον Σέρβο Σλόμπονταν Τέσιτς, κατηγορούμενο από τις ΗΠΑ για λαθρεμπόριο όπλων.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την Καθημερινή, αόρατη αποδεικνύεται και η ουκρανική μεταφορική εταιρεία, καθώς στη διεύθυνση που έχει δηλώσει ως έδρα της, στο Κίεβο, λειτουργεί κατάστημα περιποίησης νυχιών.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου την Κυριακή ο Σέρβος υπουργός Αμυνας, Νεμπόιτσα Στεφάνοβιτς, αποστολέας του φορτίου ήταν η σερβική εταιρεία Valir. Αντίστοιχα, μεταφορέας του φορτίου των πυρομαχικών ήταν η ουκρανική Meridian Air Cargo. Η Valir συστάθηκε το 2019 με αρχικό κεφάλαιο 100 δηναρίων, ήτοι 0,85 ευρώ, και το 2020 η εταιρεία έκανε τζίρο 55 εκατομμυρίων ευρώ. Ως επικεφαλής της εταιρείας εμφανίζεται σήμερα ο Μλάντεν Μπογκντάνοβιτς, ενώ προκάτοχός του έως τον Ιούνιο του 2020 ήταν άτομο υπό στοιχεία Στεφάν Κούπκοβιτς. Ο τελευταίος εμφανίζεται ως νόμιμος εκπρόσωπος αρκετών ακόμα εταιρειών, ανάμεσα στις οποίες και της Lusor. Ως ιδιοκτήτης της Lusor αντίστοιχα εμφανίζεται άτομο ονόματι Χαλέντ Χαμέντ, που σύμφωνα με δημοσιεύματα των ομάδων ερευνητικής δημοσιογραφίας KRIK και OCCRP είναι συνεργάτης του Σλόμπονταν Τέσιτς.
Εις βάρος του τελευταίου είχαν επιβληθεί κυρώσεις από τον ΟΗΕ και τις ΗΠΑ για λαθρεμπόριο όπλων, μεταξύ άλλων για παραβίαση του εμπάργκο στις πωλήσεις στρατιωτικού υλικού στη Λιβερία. Οι κυρώσεις από τον ΟΗΕ ήρθησαν, όχι όμως και από τις ΗΠΑ. Μάλιστα, η Valir φέρεται να ιδρύθηκε την 23η Δεκεμβρίου 2019, δύο μόλις εβδομάδες μετά την ανακοίνωση του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών για επιβολή κυρώσεων, όχι μόνο εις βάρος του Τέσιτς, αλλά και κατά συνεργατών του. Στα δημοσιεύματα στον Τύπο της Σερβίας και του Μαυροβουνίου υπάρχουν ακόμα εκτενείς αναφορές για τις προνομιακές σχέσεις που διατηρεί ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας με τη σημερινή κυβέρνηση της Σερβίας.
Το μυστήριο πάντως στην υπόθεση επιτείνεται και από τα δεδομένα που αφορούν την ουκρανική αεροπορική εταιρεία Meridian Air Cargo, που ανέλαβε τη μεταφορά του επικίνδυνου φορτίου, δίχως μάλιστα να υπάρξει επίσημη ενημέρωση των αρμοδίων ελληνικών αρχών, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.